Wednesday, November 17, 2010

Anneme Funk

image0000009AImage by erenileri via FlickrAngela Merkel "Almanya'da çok kültürlülük çöktü" dediğinde "De get ordan" demekten kendimi alamamıştım. Çok kültürlülük çökemezdi çünkü Almanya'da hiç varolmamıştı. Orada alternatifsiz tek kültür vardı, herkes de ona uymalıydı, olmadı.
15 Kasım tarihli Disko Kralı programına Cartel'den tanıdığımız nam-ı diğer Kabus Kerim katıldı. Format ve zaman nedeniyle tam giremedi ama birazcık dokunabildi Almanya'da yaşayan Türkler konusuna. Birisi bu insanları TV'ye çıkarıp dinlese iyi olacak sanırım. Ben de merak etmeye başladım hislerini. Programdaki konuşmalar beni hemen Berlin yazısındaki karmaşık duygulara götürdü.
Kerim Bey Türkiye'de iken annesi Almanya'da çalışıyormuş. Sonra hastalanmış annesi, Kerim de annesine Anneme Funk adlı albümü yapmış. Ben dinledim, enteresan olmuş. En azından basın abartıldığı son dönem remixleriyle alakası olmaması çok iyi. Kerim'in programdaki bir sözü de kaydetmeye değer: "Biz, Almanya'ya satılmış Türkleriz".


Enhanced by Zemanta


2 comments:

özgür evren said...

Senin Berlin yazında bahsettiğin "...çünkü Berlin çoğu Türk için bir zaman makinası adeta. Gittikleri yıllarda takılıp kalarak geçirmeye mahküm oldukları bir hayatı sürdürüyorlar sanki..." tespitinle bu remix albümün o yıllara ait olması süper örtüşüyor... Kerim'in annesi de o yıllarda kalmış gibi...

ovgu said...

Birisinin bu zaman olayına eğilmesi lazım. Ben tam kestiremiyorum, kendilerine sorulmalı ve çözüm aranmalı. Hissedebildiğim Almanya'da geçen zamanla yaşlanmak istemiyorlar. Çünkü orada zaman geçirdikçe, Türkiye'deki değişimi kaçırdıklarını biliyorlar. Garip bir his, sosyologlarımız çalışsın.