Friday, March 19, 2010

Barış Manço

Barış MançoBarış Manço via last.fm

Barış Manço'yu ben çocukluğumda "Arkadaşım Eşşek" ve "Ayı" gibi şarkıları ile tanımıştım. Bu nedenle büyüyünce fazla sevememiştim kendisini müzikal anlamda. Ancak cahilliğime verin, son zamanlarda hiç dinlemediğim şarkılarını keşfettim. Neden bu tarz şarkı yapmayı kestiğini de anlayamadım doğrusu.
Bir tanesi İtalyanca ve İtalyanca'yı fazla vurguya kaçmadan aynen biz gibi telafuz etmesi beni çok etkiledi. O ağızlarına şamarı vuruverme isteği oluşturan ağdalı tonlamadan kaçınmış kendisi. Şarkının adı "
La casa della mamma tulipano". İtalyanlar'ın son yıllarda yaptığı pop-rock müzik birkaç örneği dışında pek hoşuma gitmiyor. İtalyan rock müziği başka bir yazının konusu olsun. Şimdi sizi bu şarkılarla başbaşa bırakayım. Ben gerçekten sevdim bu şarkıları...


Reblog this post [with Zemanta]






No comments: