Friday, March 12, 2010

Sakınılan Göz

Bir vakitler Ahmadinejat ABD'de bir üniversitede konuşma yaparken bir öğrenci kendisine İran'daki eşcinsellerin durumu ile ilgili bir soru sormuştu. Ahmadinejat' ın cevabı İranlılar dahil herkesi şaşırtmıştı: "Bizde eşcinsel yoktur". Bizim de aileden sorumlu bakanımızdan geçen hafta içerisinde benzer bir çıkış geldi: "Eşcinsellik hastalıktır" dedi kendisi. Ben durumu tartışacak düzeyde bilgiye sahip olmadığım için Dünya Sağlık Örgütü'nün deklerasyonunu baz alıyorum. Ancak gördüm ki, bu bakanımızın ilk çıkışı da değilmiş. Daha önce de kendisi Viyana'da bir konferansta, bildiriye farklı aile formları ibaresi konmak istenmesi üzerine bunun eşcinsellerin evlat edinme hakkının önünü açabileceği gerekçesiyle şerh koyarak, "bu aile formları ülkeden ülkeye farkedebilir" yazdırmıştır.

Bu kısa girişten sonra, konuya geliyorum. Bu siteyi okuyan herkese bir sorum var. Sizce İtalya'daki en tanınan Türk kim? Eğer buraya şıkları koysam, büyük olasılıkla Fatih Terim, Okan Buruk, Emre Belözoğlu ve Efe Bal yazardım. Ama uzatmaya gerek yok, ben cevabı vereyim: Efe Bal. Kendisini şu an televizyon izleyen çoğu İtalyan tanımakta. Kendisi Milano'da yaşayan bir Türk transeksüel. Bir çok TV programında dans ederken, şarkı söylerken görülebilir (Bazıları youtube'de var). Bir TV röportajına bakılırsa İtalya'da da bazı ayrımcılıklarla karşılaşmış ve "burası Türkiye değil, Avrupa'nın ortasında bunlar nasıl olur?" demekte. Ayrıca ABD'de eğitim görmüş ve 4 dil konuşuyormuş. Maddi drumu oldukça iyiymiş. Paris ve Londra' ya da gidip gelmekteymiş.

Keşke bu durumdaki birisi için daha rahat bir ülkeyi seçseymiş ama bilemeyiz tabi hangi şartlarla buraya geldi. Malum Vatikan' ın İtalya'da bir etkisi mevcut ama bu İtalyanlar'ın olayı olduğu için fazla üzerinde durmuyorum.

Diyeceğim o ki, bakanımız ne kadar uğraşırsa uğraşsın bazı gerçekler değişmiyor. İtalya'daki en ünlü Türk bir transeksüel. Gerçeklerle yüzleşmek lazım.

Biraz rahat olmak lazım, unutmayalım ki sakınılan göze çöp kaçar...

No comments: